תקציב שיווק,האם זהו סוף דרכו של הSEO?

תקציב השיווק וחלוקתו הם ענין אשר דורש מחשבה רבה ועדכון תמידי,  קידום אתרים אורגני ( SEO ) הוא אחד מאפיקי השיווק המרכזיים בשיווק במדיה הדיגיטלית, הרעיון שעומד מאחורי יישום אסטרטגיה נובעת משני גורמים חשובים ביותר ביסודות השיווק:

1. אמינות – תוצאות החיפוש האורגניים בגוגל נתפשים כאמינים ביותר, זאת מכיוון שגוגל משקיעה משאבים רבים על מנת להתאים את תוצאות החיפוש לשאלה הנשאלת, ככל שהתשובות לשאלות שנשאלות בגוגל יהיו רלוונטיות לשואל כך האמינות של התוצאות תגבר, מסיבה זו יש אינטרס לבעלי עסקים להופיע גבוה בתוצאות החיפוש.

2. קהל יעד ממוקד – אפקטיביות הפרסום הינה רלוונטית כאשר היא מגיעה לאוזניים הנכונות, אך האפקטיביות רבה יותר כאשר היא מגיעה לאוזניים הנכונות כשהלקוח מחפש את המוצר הרלוונטי. על עיקרון זה מתבסס השיווק במנועי החיפוש, המשווק בעצם מציע את מרכולתו לאנשים שמחפשים אותו ( או את מה שיש לו להציע).

seo vs social

כיום עם התפתחות מערכות הפרסום במדיות החברתיות ( פייסבוק/טוויטר/לינקדאין) ועדכון תמידי של אלגורתם החיפוש של גוגול לכדי התאמה אישית של תוצאות מקשה על ההחלטה על חלוקת התקציב. יחד עם זאת ניתן לעשות סדר קל בהבדלים בין שני סוגי השיווק ועל ידי כך לקבל את ההחלטה. כל מנת לעשות כן חשוב להכיר שני מאפיינים חשובים מאוד של פלטפורמות אלו.

פילוח דמוגרפי – בתור מקדמים  בSEO אין לנו שליטה על החשיפה בהיבטי פילוח דמוגרפי, אל האתר שלנו מגיע מי שמחפש ביטוי מסוים, לעומת זאת כאשר אנו מקדמים ברשתות החברתיות אנו יכולים להגדיר קהל יעד ע"פ פילוח דמוגרפי מדוייק כגון גיל,מגורים, שפת לימוד, תחומי עניין, סטאטוס משפחתי ועוד (פייסבוק) או מקום עבודה, תפקיד, סוג החברה ועוד ( לינקדאין).

הקשר – אחד הדברים החשובים ביותר בפרסום הוא ההקשר בו מוצג הפרסום או הפרסומת, בעוד כאשר אנו מבצעים קידום אורגני בגוגל אנו שולטים על הרגע המדויק בו מחפש הגולש מוצר/שרות מסויים ואז אנו מציגים עצמנו ברשתות החברתיות הפרסום הוא לעיתים רבות מנותק מהקשר ותופס את הגולש לעיתים שלא בזמן הנכון ביותר להציג לו פרסומת או מסר שיווקי כזה או אחר.

אם כך מתי נבחר באפיק הפרסום הרלוונטי?

העברת תקציב שיווק לרשתות חברתיות:

פילוח דמוגרפי מדוייק – כאשר ישנה יכולת להגדיר פילוח דמוגרפי בצורה ברורה ומדוייקת.

רמת חיפוש נמוכה לביטוי – כאשר לביטוי בו אנונ מעונינים ישנה רמת חיפוש נמוכה.

קמפיין מודעות – כאשר המותג/מוצר/שרות שלנו אינו מוכר ואנו רוצים לייצר קמפיים מודעות.

התאמת ביטוי נמוכה – כאשר לא נמצא ביטוי אשר יתאים ויתאר את השירות או המוצר אותו אנו מעונינים לשוווק

רמת תחרות גבוהה לביטוי – כאשר קיימת תחרות גבוהה לביטוי בו אנו מעונינים והסיכוי שלנו לבצע להגיע לדף הראשון בתוצאות הוא נמוך ביותר.

 

העברת תקציב לקידום בגוגל SEO:

קמפיין קריאה לפעולה – כאשר אנו רוצים לבצע קמפיין קריאה לפעולה ( CTA ) אשר יגרום לגולשים לקנות/להרשם/להשאיר פרטים באתרינו

התאמת ביטוי גבוהה – כאשר קיים ביטוי אשר משקף את השרות או המוצר אותו אנו משווקים

רמת חיפוש גבוהה – כאשר כמות החיפושים אחר ביטויי מפתח שבחרנו הינה גבוהה.

חברת שיווק,פיתוח עסקי, פרסום רשתות חברתיות,SEO

חברת שיווק,פיתוח עסקי, פרסום רשתות חברתיות,SEO

יחד עם זאת ולמרות המצויין לעיל, לא נכון ולא ניתן לייצר הפרדה דיכותומית שכזו בין שני אפיקי השיווק, מה שכן יש לעשות הוא לייצר תמהיל שיווקי נכון בין שתי פלטפורמות אלו ולהעניק תקציב שיווק רלוונטי לכל פלטפורמה כמתואר בתמונה לעיל.