העברת מסר בשיווק ופרסום

המסר של מוצר או שירות עומד במרכז התקשורת השיווקית של כל החברה. המסר בא לידי ביטוי בכל סוגי האמצעי התקשורת בהם ניתן להשתמש בהעברת מסר זה לקהל היעד, החל מלוגו, אתר החברה, חומרים שיווקים לדפוס, עיצוב פנים החברה, שילוט, סרטונים ועד הפקת תערוכות וכנסים. הרבה פעמים חברות מוצאות את עצמן ניגשות לפעולת הפרסום או השיווק בלי לעצור לרגע ולחשוב מהו המסר שחשוב להעביר, מה בעצם החברה רוצה להשיג ולומר על עצמה. כמה פעמים קרה לכם שראיתם איזושהי פרסומת, בטלוויזיה, ברדיו או בעיתון ולא ממש הבנתם למה הכוונה. מה אומר המבצע כי זה לא היה ברור או שהיה תחכום מסוים במסר שלא הובן על ידכם או השתמע על שני פנים. אחת החברות המובילות יצאה בקמפיין עם מוצר חדש ללקוחותיה וללקוחות פוטנציאלים. לאחר הקמפיין החברה ביצעה סקר למי שנחשף לפרסום המוצר שלה כדי לבדוק מה הלקוחות הבינו מהפרסום שראו. החברה גילתה שהשקיעה כסף בפרסום, אך רק אחוז קטן הבין מהו המוצר החדש שהיא מציעה. גם אם מדובר במוצר או שירות פשוט, יתכן שהמסר הועבר בצורה לא נכונה ולכן הובן רק על ידי אחוז נמוך של הלקוחות. בתקציבי פרסום גבוהים ישנן חברות שמבצעות פיילוטים וסקרים לפני כדי לבדוק איך נתפס ומפרש המסר אותו הם רוצים להעביר. מאמר זה מציג שלושה עקרונות חשובים בעת העברת מסר על מוצר או שירות.

כדי שהעברת מסר תתבצע בצורה נכונה ישנם כמה כללים שמומלץ ליישם:

המסר צריך להיות אחד 
One single minded message. לא משנה באיזה אמצעי תקשורת החברה משתמשת, המסר צריך להיות תמיד מורכב מערך אחד מרכזי. לרוב קשה לוותר על כל הדברים המעולים של המוצר, אך חייבים להתמקד בדבר אחד שמחליטים לומר על המוצר ולומר אותו שוב ושוב בכל זמן נתון. אם כל הזמן נגיד את אותו הדבר, בסוף יזכרו את זה.

המסר צריך להיות מובן ללקוח
בדקו שמה שאתם אומרים אכן מובן לקהל היעד שלכם ולא מתפרש לשתי פנים. לעתים אנחנו רוצים להגיד משהו פשוט, אך הופכים את זה למורכב ומסובך כדי להיות מקוריים. הנקודה הקריטית והחשובה היא בכך שהלקוח שלנו צריך להבין את מה שהתכוונו אליו. כדי להבטיח שהמסר יתקבל באופן שהתכוונו אליו בצד השני, מומלץ להעביר מסר ברור, חד ופשוט להבנה.

המסר צריך להיות ספציפי 
מעבר לעובדה שיש לנו מסר אחד והלקוח מבין אותו. חשוב שהמסר יהיה מדויק ככל הניתן ולא כללי מדי. כלומר לא רק לבוא ולומר, שהמוצר הוא הכי טוב, אלא למצוא ערך ספציפי שיש למוצר או השירות שלכם. לדוגמא ערך של התמחות ייחודית, זמינות, נוחות, טכנולוגיה, מחיר ועוד.