מיתוג נכון לעסק הינו מרכיב חשוב ביותר בדרך להצלחה בשיווק ובמכירות.
על מנת להצליח במיתוג טוב של מוצר, שרות או של כלל העסק חשוב לערב גורמים נוספים מעבר לגרפיקאי מוכשר. היות ומטרת המיתוג היא לשקף ולהעביר את המסר של האסטרטגיה השיווקית ומיצוב העסק חייבים להיות שותפים לתהליך המיתוג גם איש שיווק עם הבנה באסטרטגיה שיווקית וגם בעל העסק או החברה. תהליך המיתוג הינו רחב וכולל כמעט את כל הרכיבים, הפעולות ומסרים אשר עוברים ללקוחות.
תהליך המיתוג כולל יצירת תוצרים הבאים:
-
שפה עיצובית ( צבעים, פונטים, תמונות )
-
לוגו חברה
-
אריזות מוצרים (קופסאות, שקיות)
-
נוכחות אינטרנטית ( אתר אינטרנט, רשתות חברתיות)
-
חומרים שיווקיים ( פולדרים, פליירים, דפי חברה, מצגות)
-
כרטיסי ביקור
-
חתימות דוא"ל
-
מוצרים ונראות המוצרים
-
שלטי פרסום ושילוט סניפים
-
תוויות ולייבלים
-
נראות סניפים חיצונית ופנימית
-
כתיבת תוכן ומסרים שיווקיים
מיתוג זה לא סטוץ
ניתן לראות ולהבין כי רבים מהתוצרים מתעדכנים בצורה שוטפת ובעבודה היום יומית ואינם יכולים להיכלל בפעילות חד פעמית. מדובר במערכת יחסים ארוכת טווח. לרוב בארגונים ועסקים הגורם שאחראי על ניהול ואחידות המיתוג הינו מנהל המרקום או מנהל שיווק החברה. בחלק מן הארגונים פעילות זו מבוצעת באמצעות גורם חיצוני במיקור חוץ.
תהליך המיתוג ויצירת הלוגו הינם מורכבים ובעלי מעורבות אישית ורגשית של בעל העסק או המנהל הרלוונטי בארגון, יחד עם זאת חשוב לזכור כי מטרת הלוגו והמיתוג הינם להעביר את המסר השיווקי בצורה הטובה ביותר, לכן קהל היעד הרלוונטי הינו הלקוחות הפוטנציאלים. על מנת לדעת אם הלוגו ותהליך המיתוג מוצלחים יש לבצע סקרים או להקים קבוצת מיקוד טרם קבלת החלטה אשר יבחנו מהם המסרים המתקבלים מהלוגו והמיתוג.
תהליך מיתוג מוצלח
מיתוג מוצלח הינו מיתוג אשר מצליח להעביר את המסר השיוקי ,המיצוב ומטרות האסטרטגיה השיווקית של העסק לקהל הלקוחות הפטנציאלים.
אנו בחברת טאז מציעים את מגוון אנשי מקצוע הרלוונטיים לקיום תהליך מיתוג מוצלח ואף את הכלים לבחון את אפקטיביות המיתוג והלוגו הנבחרים.