שיווק בפייסבוק – להגיב כמותג
שיווק בפייסבוק הינו אחד האתגרים החשובים בשיווק וקידום מותג, האפשרות לעשות זאת ברשת החברתית היא על ידי הקמת דף אוהדים הנושא את שם המותג ואיסוף אוהדים או בשפת העם לייקים. הרעיון הוא שככל שיש לדף אוהדים/מותג יותר לייקים (עוקבים) כך כל פוסט אשר מועלה על ידי המותג בדףך האוהדים מקבל חשיפה גבוהה יותר ככל שיש יותר לייקים. אפשרות נוספת לקידום מותג היא פשוט פרסום בפייסבוק.
לאחרונה בפייסבוק בצעו שני שינויים אשר גרמו לירידה דרסטית בחשיפה של דפי אוהדים:
1. הפחיתו את החשיפה של כל פוסט של דף האוהדים כך שהוא לא נגלה לכל העוקבים(לייקים) של המותג.
2. מחיר הפרסום להמרות ( הקלקות/לייקים/תנועה…) עלה.
כביכול הסיבות שפייסבוק עשו זאת ( לטענתם) הם לשיפור חווית השרות, הטענה לשינוי הראשון היא כי יש כמות גדולה של דפי אוהדים וכמות גבוהה של עוקבים כך שכמות דפי האוהדים שמתשמשים עוקבים אחריהם היא גדולה, במידה וכל ההודעות ייחשפו תהיה הצפה ב feed של הגולש. הטענה לשינוי השני היא פשוט היצע וביקוש.
המשמעות של שני שינויים אלו היא קושי רב יותר לייצר חשיפה, בפייסבוק הבינו זאת ופשוט ציפרו מותגים אשר מנהלים בחריצות את דפי האוהדים שלהם. מעכשיו ניתן להגיב לפוסט לא רק כמשתמש פרטי אלה כדף אוהדים או קבוצה (כמובן בתנאי שיש הרשאת יוצר תוכן). שינוי זה הינו שינו משמעותי אשר בעצם מיישר קו עם הרשתות החברתיות טוויטר וגוגל+. הייתרון באפשרות זו היא שמעכשיו מנהל דף אוהדים יכול להכנס לדפי אוהדים אחרים של מתחרים או מותגים אשר האוהדים שלהם הינם קהל יעד שלו ופשוט להגיב לפוסטים עם פופולאריות גבוהה ועל ידי כך לייצר חשיפה נוספת, אקטיבית עם מעורבות גבוהה.
כמובן שאפשרות זו דורשת נוכחות גבוהה יותר בפייסבוק ומעורבות גבוהה אבל היא מתגמלת ומאפשרת יצירת קשר עמוק יותר עם קהל היעד הפוטנציאלי.