שיווק באמצעות גוגל – טאז פיתוח עסקי
שיווק באמצעות גוגל הפך להיות כלי חשוב ומרכזי בכל אסטרטגיית שיווק ופרסום של עסק, התנועה לאתר החברה דרך מנוע החיפוש של גוגל הינה לרב איכותית ומצביעה על צורך מסוים של הלקוח שלרב הוא רלוונטי עבור מה שאנו מציעים, התנועה לאתר החברה מגוגל יכולה להגיע בשני אופנים:
- חיפוש אורגני ( SEO ): תנועה של אנשים בעקבות לחיצה על קישור שהינו תוצאה של חיפוש ביטוי בגוגל
- קישור ממומן ( SEM) : תנועה של אנשים בעקבות לחיצה על קישור ממומן שהינו תוצאה של חיפוש ביטוי בגוגל
בעוד שעל קישורים ממומנים יחסית קל לנו לשלוט ולייצר תנועה מיידית ובנפח רצוי ( תלוי בתקציב ובטיב בניית הקמפיין) על תנועת ה SEO קשה לנו לשלוט, הסיבות לכך נובעות ממספר גורמים אבל אולי הראשי שבהם הוא ההבנה שלנו כיצד גוגל רואה את האתר שלנו. ככל שהאתר שלנו ייבנה בצורה אשר מותאמת ועוזרת לגוגל לזהות אותנו ולהבין את אילו ביטויים מתאימים לאתר שלנו כך נוכל להתאים את האתר לצרכינו העסקיים בצורה טובה יותר.
על מנת לעזור למנהלי האתרים גוגל פיתחו מספר כלים, הראשון הוא ANALYTICS אשר נועד לזהות כיצד מתנהגים הגולשים באתר ו שני הוא ה WEBMASTERTOOLS , אשר להראות כיצד גוגל מסתכל על האתר המנוהל. בעזרת כלי זה ניתן ללמוד ולתקן פרטים רבים באתר בינהם:
- שגיאות קוד: האם ישנן שגיאות בדפים, האם ישנם דפים שלא ניתן לראות, האם יש פרטים חסרים בתאור הדפים ועוד.
- ביטויים נפוצים: פירוט הביטויים וכמה פעמים הם מופיעים באתר
- מיקום בגוגל: מהו המיקום הממוצע בתוצאות חיפוש אורגני לפי ביטוי
- אחוזי המרה: אחוז ההמרה של הקלקות לעומת הופעות
נתונים אלו ועוד הינם נתונים חשובים ביותר על מנת לבצע התאמה של האתר לכדי הגדלת תנועה רלוונטית מגוגל אשר תואמת את אסטרטגיית השיווק של החברה.
התקנה של כלי זה הינה פשוטה ביותר וההנחיות והוראות הביצוע קלות ליישום, תמיד ניתן להשתמש בחברה חיצונית אשר מספקת שרותי שיווק וקידום אתרים אך בעזרת ידע בסיסי ניתן לנהל ולהתאים את האתר, בסרטון הבא ניתן להבין בקצרה על היכולות והשימושים כל כלי זה.