שיווק באינטרנט בעזרת פייסבוק או טוויטר ומה ההבדלים בינהם

אני נתקל רבות בפניות מלקוחות לגבי טוויטר ופיסבוק, רב העסקים רוצים להיות שם כי פשוט ( ואני מצטט) "כולם שם וגם אני רוצה את האייקון הזה בפרסומים שלי"
אז ככה:
טוויטר ופייסבוק שתיהן רשתות חברתיות, אך כאן גם נגמר הדומה בינהן.
פייסבוק הינה רשת חברתית אשר מאפשרת לעסק להקים דף אוהדים עצמאי עם יכולות עיצוב וקידום של הודעות, פרסום ופיתוח אפליקציות.
טוויטר הינה רשת חברתית אשר מאפשרת ללקוחות לעקוב אחרי הודעות של העסק.

בהתבסס על שתי ההגדרות אלו ניתן להבין את אופי השימוש כאשר מבצעים שיווק באינטרנט בעזרתן.
– אופן צריכה המדיה: רב התוכן בפייסבוק נצרך דרך גלישה באתר (למרות שישנו גידול בצריכת תוכן של פייסבוק דרך סמארטפונים), ופחות דרך מכשירים ניידים כגון טאבלטים וטלפונים חכמים, בטוויטר זו כמעט הדרך היחידה לצרוך תוכן היות ורשת זו הינה מעיין מערכת SMS מתוחכמת.

 סוג התכנים: בטוויטר ניתן להעלות מסרים עד 140 תווים. נקודה. ופה ההבדל העיקרי, בפייסבוק ניתן להעלות סרטים,תמונות,קישורים לאפליקציות אלבומים ועוד..לכן בעוד בפייסבוק ניתן ואף מומלץ לייצר תכנים יצירתיים ואיכותיים עם הכוונה ליצירת אינטראקציה עם הגולש, בטוויטר הרעיון הוא להעביר מסר קצר ועניניי במספר קטן של מילים.

בזכות שני הבדלים אלו ניתן להבין כיצד ומתי נבצע שיווק באינטרנט בכל אחת מהרשתות הרלוונטיות.
אם אנחנו בעלי עסק/חנות/מסעדה אשר המאפיין שלה הוא במבצעים תדירים,עדכונים חשובים ללקוחות אשר יש חשיבות  שהלקוחות יקבלו אותם בוודאות יחסית גבוהה ובזמן אמת נשתמש בטוויטר.
אם מטרתינו היא ליצור קשר עמוק יותר עם הלקוחות שלנו, לייצר תקשורת דו סטרית והכי חשוב להעלות את המוערבות הרגשית שלהם עם המותג שלנו, אנו נשתמש בפייסבוק.

כמובן שבשתי הרשתות ניתן לשמור על מודעות ולהיות ולעזור לשמירה על נוכחות ב"סט הבחירה" של הלקוחות, נוסף על כך כמובן שבשתי הרשתות ניתן להשיג את המטרות של כל רשת אחרת (יצירת קשר רגשי ועדכונים תדירים) אך חשוב להבין מה המטרה העיקרית שלנו כאשר אנו מבצעים שיווק באינטרנט.

בכל מקרה, ואולי הכי חשוב הוא להבין כי זה שפתחתם חשבון והתחלתם לעדכן לא אומר דבר, עיקר העבודה שלכם תהיה לגייס לקוחות "לעקוב" אחריכם או להיות "אוהדים" שלכם, וכאן נדרשת השקעה כספית, המון עבודה ויצירתיות.

האם זה שווה? מנסיוני וודאי,האם רשתות אלו תומכות בנוכחות, בשיווק באינטרנט ופיתוח העסקי ? כמובן ! אבל זהו כבר השיקול של כל אחד ואחת.