תקציב שיווק ופרסום מיקסום באמצעות REMARKETING

מיקסום אפקטיביות תקציב שיווק ופרסום הוא סוגייה אשר מטרידה רבים, אחת הבעיות והאתגרים המורכבים ביותר בפרסום הוא איתור קהל היעד לפרסום. נושא זה הוא מורכב  מכיוון שעל מנת להצליח בקמפיין פרסומי יש שלושה דברים חשובים אשר להצליח ולעמוד בכולם זו משימה קשה.

  1. הגדרת מסר שיווקי רלוונטי
  2. פנייה לקהל היעד הרלוונטי
  3. חזרה של המסר השיווקי לקהל היעד

בעוד שעל הסעיף הראשון אנו אחראים ובעלי שליטה מלאה, והאמת גם דיי קל לנו להגדיר זאת שני המאפיינים הבאים קשים ליישום:

פנייה לקהל יעד רלוונטי – במצב זה יכולות להיות שלוש  אפשרויות, אפשרות ראשונה "ברור וגדול" מתיחסת לקהל יעד מוגדר  אשר קל להגיע אליו, למשל נשים נשואות מעל גיל 35, בחיתוך פשוט בפייסבוק ניתן לפלח אוכלוסיה זו, הבעיה היא שקהל יעד זה הינו גדול והעלות לחשיפה אפקטיבית של המסר שלנו אליו תהיה גבוהה מאוד. האפשרות השניה "ברור אבל לך תמצא" מתיחסת לקהל יעד מוגדר אבל כזה שקשה לאתר ולפנות אליו, לדוגמא הורים לילדים אשר קבלו רישיון או בגיל נוער לפני צבא. לקבוצא זה של קהל יעד קשה למצא מקום רלוונטי אשר אנו מניחים כי  פרסום בו ייצר חשיפה לקהל היעד הרלוונטי עבורינו. והאפשרות השלישית "ברור ומדוייק" קהל יעד ברור מוגדר ובגודל אפקטיבי לפני לדוגמא מנכ"לים, פילוח קל ברשת הלינקדאין ייצר חשיפה מדוייקת לקהל יעד זה.

חזרה על מסר שיווקי לקהל יעד – גם כאן יכולות להיות שלוש אפשרויות, אפשרות ראשונה "גדול ולא מספיק" בה יש קהל יעד גדול אך אין מספיק כסף לייצר חשיפה מספקת לאנשים, אפשרות שניה "מספיק אבל אין למי" בה קהל היעד שאנו מגיעים אליו מצומצם מידי ואנו לא מצליחים להגיע לכמות רלוונטית של אנשים למרות תקציב מספיק, ואפשרות שלישי בה יש קהל יעד בגודל רלוונטי ומותאם לתקציב הפרסום שלנו.

remarketing - חברת שיווק,פיתוח עסקי

remarketing – חברת שיווק,פיתוח עסקי

אחד הכלים להתגבר על סוגייה מורכבת זו הוא שיווק ה REMARKETING, בו המפרסם עוקב אחרי כל מי שהתעניין בצורה כזו או אחרת בפרסום וממשיך לפרסם לו בכל מקום בו הוא נמצא. כמובן ששיטה זו יעילה ואפקטיבית בעיקר בתחום הניו מדיה בו בעזרת הטכנוטלוגיה ניתן לעקוב אחרי גולשים. אחד הכלים לבדוק אפקטיביות תקציב שיווק היא מדד ה CPL אשר מתיחס לעלות יצירת ליד. בזכות שיטת הREMARKETING ניתן לייעל מדד זה בעיקר במצבים הבאים:

  • כאשר אנו במצב של "קבל ברור וגדול"  – במצב זה ניתן לצמצם את קהל היעד על ידי פרסום חוזר רק למי שהתעניין במוצר ולא רכש.
  • כאשר אנו במצב של "ברור אבל לך תמצא" – במצב זה השקענו רבות להביא אנשים אך במידה ולא השאירו פרטים הם "נעלמים" לנו, על ידי מעקבל אחריהם ופרסום חוזר אנו יכולים לחשוף אותם יותר פעמים אל המסרים שלנו.
  • כאשר אנו במצב של "גדול ולא מספיק" – במצב זה נקדיש חלק קטן מהתקציב עבור "סימון" לקוחות פוטנציאלים ועיקר התקציב עבור REMARKETING

כיום יש שתי פלטפורמות עיקריות אשר מציעות ניצול תקציב שיווק  אפקטיבי על ידי REMARKETING, פלטפורמות אלו הן של גוגל ( ADWORDS) ופייסבוק, בשתי פלטפורמות אלו ניתן "להדביק" קוד מעקב אחרי כל גולש אשר מגיע אל המפרסם ולאחר מיכן לחזור ולפרסם לו את המסרים השיווקים.

בעוד שרשת הפרסום של גוגל קיימת באתרים רבים, רשת הפרסום של פייסבוק קיימת כרגע רק באתר ובאפליקציות הרשת החברתית.