פיתוח עסקי בעזרת סרטונים ויראלים אשר מניעים לפעולה

העברת מסר בצורה נכונה הינה יכולת חשובה כאשר מבצעים תהליכי פיתוח עסקי בחברה, אולם העברת המסר לבדה אינה מספיקה, תהליכי פיתוח עסקי הנם מוכוונים תוצאה ולשם כך המסר חייב להיות עם קריאה לפעולה. בדוגמאות במאמר זה ניתן לראות שני רעיונות אשר לא קיימים מאחוריהם חברות אשר ביצעו תהליכי פיתוח עסקי אלה דוברים עם אג'נדה ורעיון מרכזי אשר אותו הם מעוניינים להעביר וגם לגרום לאנשים לבצע פעולה.

"קוני 2012" ו"ההרצאה הכי חשובה שתשמעו אי פעם" –  סרטים שנעשו בצורה שיווקית ברמה מתקדמת מכל מה שנראה עד כה ואין ספק שמדובר בפריצת דרך בחשיבה ובכח הקיים בנו האנשים. הרעיון מועבר בצורה מובנית, מתודית, רציונלית ורגשית. הסרטים מצליחים להניע לפעולה ברמה עולמית!

בסרט "קוני 2012" אני הרגשתי שבלילה שלפני ה-20.4.12 אני רוצה לתלות שלטים ולהשפיע, לקחת חלק בפעילות עולמית, לקחת חלק בשינוי באנושות, לדעת שיש לי הזדמנות לעשות משהו ולא להסתכל אחורה ולשאול איפה היה העולם, כי את זה כבר שאלנו. ב"הרצאה הכי חשובה שתשמעו אי פעם", בפעם הראשונה שחשבתי לשנות את כל הרגלי האכילה שלי.

בשני הסרטים ניתן לראות שימוש נכון בעקרונות להנעה לפעולה על ידי סרטונים ויראלים. בדיוק כאלה שיגרמו לנו לזוז בכסא ואחרי זה גם לקום ולעשות. באמת לעשות:

שימוש במניפולציות רגשיות: בסרט "ההרצאה.." פונה גרי אל המוסר שלנו, תוך השוואה לזוועות הכי גדולות שנעשו אי פעם באנושות. הוא מייצר אצל הצופים את תחושות ההזדהות והאמפטיה לצורך העברת המסר. כמו כן גרי משתמש בסרטונים ובתמונות מאד קיצוניים, ריאליסטים ומביא סיפורים אישיים. במקרה של "קוני", מובאת דמות של ילד שמאד קל להזדהות איתה עם מקרה אישי טראגי ואף חשוב מכך – אמיתי. בנוסף לכך פונים לרגשות של האנשים על ידי הצהרות בעלות ערכים אוניברסאליים ואוטופיים.

מסר חד וברור: בשני הסרטים ישנו מסר אחד בלבד. מאד פשטני, מאד ברור. כאשר שני הסרטים סובבים סביב אותו רעיון אחד תוך שהסרט מדגים אותו, ממחיש אותו, מתגונן בפני טענות נגדיות, מחזק אותו ועל על מנת לשמור על מסר חד ברור ופשוט.

שימוש במובילי דעה: בסרט של "קוני" מציגים מובילי דעה מהתחום פוליטי, עסקי ותרבותי שנרתמו להוביל את הרעיון. באתר הסרט של "ההרצאה" מובאים רשמים של מפורסמים אשר מספרים על השינוי שהסרט חולל בתוכם וכיצד הם מתנהלים בעקבות הסרט.

קריאה להנעה לפעולה: זהו החלק החשוב ביותר בהקשר השיווקי של הכח הטמון בסרטונים ויראלים. הקריאה לפעולה היא מאד מאד ברורה, פשוטה ובדגש על ישימה. כלומר זה ישים. בשני הסרטים עושים מאמץ להסביר ולהראות עד כמה זה פשוט לממש את החזון ואת המסר שהם רוצים להציג.

גם בסרטון הויראלי הפשוט שלכם, שאתם עושים לאתר שלכם או לחברה, ניתן לממש את ארבעת עקרונות אלו על מנת להביא לתוצאות הרצויות.

להלן הסרטונים (חובה לראות למי שחי ונושם שיווק וגם למי שלא):

1. קוני 2012

2. ההרצאה הכי חשובה שתשמעו אי פעם