בחירת הצבעים במיתוג ועיצוב
בתהליך מיתוג ועיצוב החברה, החל מעיצוב הלוגו, צבעוניות האתר ועד לנראות הסניפים מתבצע תהליך של בחירת צבעים אשר יזוהו עם החברה. לדוגמא: כשאנחנו חושבים על חברת פלאפון, עולה מנגד עינינו הצבעי הכחול של החברה שבא לידי ביטוי בלוגו, באתר, בפרסום ובנראות הסניפים שלהם. אותם הצבעים והצבעוניות שמזוהה עם החברה מעוררת אצלנו הצרכנים תחושות ותגובות.
כך שלפני שכל בעל חברה ניגש לתהליך של בחירת צבעים ושילובם במיתוג העסק שלו, עליו לחשוב מה הוא רוצה לשדר ולעורר אצל הלקוחות הפוטנציאלים שלו ומה התגובה שירצה ליצור אצלם.
בתוצאות המחקר המוצג לשימושכם, תגלו מהן האסוציאציות שמעוררים צבעים שונים עבור הנבדקים שנשאלו:
מיתוג אדום בוהק – מרגש, מעורר, סקסי, חם, דינאמי, מגרה, פרובוקטיבי, דרמטי, עוצמתי, אזהרה, אגרסיבי.
מיתוג ורוד בהיר – רומנטי, רך, מתוק, ילדותי, עדין.
מיתוג סגול אדום – מרגש, חושני, יצירתי, צעקני, ייחודי.
מיתוג בורגונדי – עשיר, אלגנטי, מסוגנן בטוב טעם, יקר, בוגר.
מיתוג פוקסיה – מרגש, כיף, חם, אנרגטי, חושני.
מיתוג כתום – כיפי, ילדותי, שמח, זורח, חי, זריחה, חם, עסיסי, מעורר, ידידותי, צועק, גחמני, בעל ניחוח מיוחד.
מיתוג צהוב בוהק – מאיר, קורן, זריחה, שמח, ידידותי, חם, אנרגטי.
מיתוג צהוב ירקרק – לימוני, פירותי, חמוץ.
מיתוג ירקרק – טרי, עשב, אירי, מלא חיים, אביב, עלים, מחוץ לבית.
מיתוג ירוק כהה – טבע, אמינות, מרענן, קריר, נינוח, יער, שקט, מסורתי, כסף, מפואר.
מיתוג בז' – קלאסי, חול, אדמתי, נייטרלי, רך, חם, נעים.
מיתוג שזיף עמוק – יקר, קלאסי, אלגנטי, מלכותי, עוצמתי.
מיתוג לבנדר – נוסטלגי, ע דין, מתוק, פרחוני, מבושם.
מיתוג כחול שמיים- מרגיע, קריר, שמימי, קבוע, נאמן, אמיתי, שמח, נינוח, מהימן.
מיתוג כחול נייבי – אמין, סמכותי, בסיס, קלאסי, שמרני, חזק, מהימן, מסורתי, מדים, שירות, ביטחון, מקצועיות, שקט, ימי.
מיתוג תכלת – רגוע, שקט, שלו, קריר, מים, נקי.
מיתוג שחור – עוצמה, אלגנטיות, מסתוריות, כבד, בסיסי, בולט, קלאסי, חזק, יקר, קסום, יוקרתי.
מיתוג חום כתום (טרקוטה) – ארצי, חם, מיטיב ומועיל, כפרי, מקדם בברכה.
מיתוג אפור פחם – מקצועי, קלאסי, יקר, מתוחכם, יציב, שקול, נצחי.
מיתוג כסף – קלאסי, קריר, יקר, כסף (money), בעל ערך, עתידני.