טיפ לעסקים – דיוור ודיבור!
על מנת לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם עליכם להיות עימם בקשר שוטף. כמובן שהאפשרות לדבר עם כל הלקוחות כל הזמן לא קיימת, לכן צריך למצוא ולאתר אפשרויות לשמור על קשר תמידי עם הלקוחות לעדכן אותם במבצעים, מידע חדש ואף לשמוע מהם לגבי צרכים שלהם, בקשות תלונות ועוד. כיום בעידן הניו מדיה משימה זו הפכה להיות קלה מתמיד מגוון האפשרויות רחב ופשוט צריך לדעת מה מתאים לכם.
להלן שלוש האפשרויות העיקריות כיום העומדות לרשותכם
- פייסבוק/רשתות חברתיות – מחקרים מראים כי כ80% מהאוהדים של דפי מותגים הינם לקוחות המותג, הסיבה שהם עושים לייק לדף האוהדים היא מכיוון שהם רוצים לשמור על קשר עם המותג ומצפים לקבל הטבות ומידע על מבצעים. בנוסף פלטפורמה זו יחסית נגישה מכיוון שרבים מגיעים אליה ומבקרים בה, היא נותנת בקלות יחסית אפשרות לאוהדים/לקוחות לפנות אליכם ולהביע את דעתם.
- אפליקציה – רב האוכלוסיה כיום בעלת סמארטפונים, התקנה של אפליקציה על מכישר הסמארטפון של לקוחותיכם מאפשרת אליכם להגיע ישירות אל הלקוח, להעיבר לו הודעות בדחיפה, לוודא כי אכן נקראה ההודעה, לספק מידע על סניפים, מבצעים יחודיים חיבור לפייסבוק לקטלוג החברה ועוד. החסרון באפשרות זה מלבד עלות הפיתוח הוא המאמץ של ההתקנת האפליקציה על גבי המכשירים.
- דיוור – דיווק באמצעות דואר אלקטרוני כבר כמעט הפך לפורמט מיושן, כמעט כל האוכלוסיה בישראל מחוברת לאימייל, אין צרוך לבצע כל התקנה, פשוט לקבל את כתובת הדוא"ל, כיום במערכות דיוור מתקדמות ניתן לבצע ניתוחים סטטיסטיים של אחוזי פתיחת מייל, בחינה של מי קרא איזה מייל ואף לחלק קבוצות דיוור שונות, החסרון הוא באחוזי פתיחה וקריאה יחסית נמוכים, אך בעלות התועלת וגם ככל שהזמן מתקדם פלטפורמה זו עדין נשארת רלוונטית ביותר.
כפי שכבר ניתן להבין לכל פלטפורמה יש את היתרון והחסרון שלה, יחד עם זאת לכל הפלטפורמות נדרשת כתיבה שיווקית מקצועית ועקבית עם מחשבה עמוקה לאורך זמן, לעיתים דיוור ישיר או פוסט יביא למכירה, הדיוור והדיבור עם הלקוחות אמור להעמיק את הקשר עם הלקוחות, להשאיר את המותג שלכם ב"סט הבחירה" של הלקוחות, להביא לכדי כך שכאשר הלקוח ירצה לקנות מוצר אתם תהיו הראשונים אשר הם יפנו אליו.
בסופו של דבר, אלה אם אתם שופרסל או בית מרקחת רב הלקוחות שלכם לא מגיעים אליכם על בסיס יומי והזכרון של הקניה והמחויבות אליכם הולך ונשחק עם הזמן, לכן לאחר שכבר הצלחתם לייצר מכירה ואינטראקציה עם הלקוח חשוב מאוד לאסוף את פרטיו ולשמור עימו על קשר, הסיכוי שיהיה לו קל לחזור אליכם מאשר ללקוח חדש לגמרי הוא גבוה הרבה יותר.