שיווק לעסקים – יישום בעזרת לינקדאין (Linkedin)

שיווק לעסקים הוא אתגר מורכב ביותר, מצד אחד קל לנו לדעת בדיוק אל מי אנו צריכים להגיע, אלו סוגי חברות, מי הם בעלי התפקדים ומה לרוב יעניין אותם. לעומת זאת קשה לנו מאוד להגיע אליהם, בעלי התפקידים מקבלי ההחלטות הינם לרב בכירים, ישנם שומרי סף, הם לרב עסוקים ולא פנוים לשמוע ו/או לקבל הצעות עסקיות,  הפער הזה בין היכולת להגדיר את מי בדיוק אנו רוצים להשיג ומה להציע לו לבין היכולת שלנו להגיע אל אותו בעל תפקיד הוא אחד האתגרים הגדולים ביישום אסטרטגיית שיווק B2B.

הרשת החברתית לינקדאין ( LINKEDIN  ) הינה מאגר קורות החיים הגדול בעולם, מכיוון שכך ניתן לאתר ולהגיע בדיוק לבעל תפקידים בארגונים שאנו מעונינים בהם, הרשת לינקדאין אמנם קמה בראשיתה למציאת עבודה אך בשנים האחרונות מפתחת הרשת יכולות רבות בכל הקשור לשיווק עסקי, כיום הגיעה הרשת לרמת בשלות בה פרסום ונוכחות שיווקית לחברות B2B יכולה לתת ערך מוסף נרחב.

לינקדאין הכילה שני מרכיבים חשובים אשר מאפשרים ליישם אסטרטגיית שיווק B2B, הראשון הוא היכולת להקים דף עסקי עבור חברה, והשני הוא הקמת מערכת פרסום מיקוד וסטטיסטיקה מאוד מתקדמת.

שיווק לעסקים – דף עסקי בלינקדאין
כעקרון הדף העסקי בלינקדאין בנוי בצורה דומה מאוד לדף העסקי בפייסבוק, ישנו ציר זמן, פוסטים, ואפשרויות לעקוב אחרי דף, לעשות לייק ואף לשתף. דף עסקי ברשת הלינקדאין נקרא שאוקייס (SHOWCASE ), על מנת לפתוח דף עסקי יש להקים פרופיל חברה ומתוך פרופיל החברה יש לפתוך את הדף העסקי, היתרון הוא שניתן לפתוח מספר דפים עסקיים מתוך דף החברה ( עבור שרותים שונים או קהלי יעד שונים.

 

שיווק לעסקים  – פרסום בעזרת לינקדאין
אחת השיטות לקדם ולהפיץ מסרים היא לייצר חשיפה לפוסטים ועל ידי כך לייצר עוקבים, מכיוון שניתן לפלח קבוצות ברמה יחסית גבוהה בלינקדאין (גודל חברה,תפקיד, תחום עיסוק ועוד) עוקבים הינם בעלי חשיבות גבוהה יותר מאשר עוקבים ( לייקים ) בדף העסקי בפייסבוק.
כתיבת פוסט נעשית בצורה יחסית פשוטה, כל מי שייצר פוסט ברשת הפייסבוק ימצא עצמו דיי במהירות ברשת הלינקדאין, הערך המוסף הוא שניתן לפלח את הפוסט עבור עוקבים מסויימים, לצורך העניין ניתן להפיץ פוסט שרק מנהלי מערכות מידע אשר עוקבים אחריך יראו אותו, או רק מנהלי כספים מישראל וכן הלאה. בנוסף לכך ניתן לקדם פוסטים כך שיחשפו לפוסטים גם אנשים שלא עוקבים אחרי הדף העסקי ועל ידי כך ניתן יהיה להגדיל את החשיפה אל מול לקוחות פוטנציאלים.

השיפור הגדול שרשת לינקדאין ביצעה ביכולת לפלח, לתת מידע סטטיסטי ותובנות על הצלחת הקידומים גורמים לה להיות אלטרנטיבה רלוונטית ומשמעותית עבור שיווק לעסקים.